.
Positieflijst voor gezelschapsdieren > Linkedin tips
.

Ieder van uit zich zelf voor het geheel : Linkedin Dierenwelzijn Nederland, 50 groepen, 85.000 groepsleden.
.

.
.


.

1 - PLAATS EEN SYMPATHIEKE FOTO

Een profiel met foto geeft meer vertrouwen. Je moet eerst vertrouwen opbouwen voordat er iemand contact met je zoekt. Neem een foto waar je duidelijk op staat. Beide ogen en mond goed zichtbaar dus. Maak daar een beeldvullende uitsnede van in 100 x 100 pixels, bij voorbeeld met MS-Paint. Zorg er voor dat je naar RECHTS kijkt. Het meest komt je foto voor op de pagina "discussies" - die staan rechts van de foto - en het staat beter als jij op je foto naar het discussie item kijkt in plaats van er van af.

2 - FUNCTIE / BEROEP & KORTE BOODSCHAP     
Een zeer korte omschrijving van wat je doet : Adviseur bij Unilever, Systeembeheerder bij de K.L.M. of student aan T.U.Delft. Waarom met jou linken, wat is het voordeel, waarom moeten ze met jou in zee gaan, je verkoop-argumenten dus. Ook leuk is het actueel houden van " X is bezig met Y ", met als X je eigen naam en Y dat geen wat je graag wereldkundig wil maken: je website, het trainen van je hond, je favoriete vegetarische gerecht, dat je ook tegen bontfokken, bio-industrie en vivisectie bent, of misschien wel dat je zoekende bent naar een nieuwe uitdaging en open staat voor een sollicitatiegesprek ;-))

3 - VERMELD JE HUIDIGE & VORIGE WERKZAAMHEDEN EN JE OPLEIDING

Huidige werkgever: Brengt je mogelijk in contact met collega's waar je nog nooit - buiten de nieuwsjaarsborrel - contact mee hebt gehad. Vorige werkgever: Goed voor het (re)activeren van je oude netwerk en goed voor potentiële referenten bij toekomstige sollicitaties. Opleiding: (re)activeren contacten met oud-studiegenoten, is zinvol want ook die zijn onderhand doorgegroeid en dit levert soms verbazingwekkende openingen op

4 - DRIE REPRESENTATIEVE ONLINE LINKS

Je mag er drie opgeven dus geef de drie die het meest over JOU zeggen, niet noodzakelijkerwijs de site van je huidige werkgever dus . En gebruik de optie <other> zodat je de URL van de site daar zichtbaar op de LINKEDIN zet, is goed voor je PageRanking. Dat is het rapportcijfer van GOOGLE en bepaald de vindbaarheid. Deze drie LINKED hyperlinks hoeven ook niet noodzakelijkerwijs te zijn naar de INDEXpagina van je site. Maak eens een speciale " landingpage " voor al je LINKEDIN traffic met daar op misschien een nog uitgebreidere CV ? Of zaken die dat onderbouwen wat je op je LINKEDIN naar voren schuift ? Controleer de juiste werking van de URL goed want hoe complexer de URL hoe groter de kans dat LINKEDIN het niet meer snapt. Vooral hyperlinken naar subdomeinen geeft kans op instabiele hyperlinks ;-(

5 - PAS JE PROFIELLINK AAN

Pas die aan in je naam of een variant daarvan, zodat  je dat hopeloze < /profile?viewProfile=&key=30120068 > vervangt door een leesbaar < donaldvandoesburgoosterbaan >. Is ook goed voor je persoonlijke vindbaarheid in Google. GOOGLE zal al snel je LINKEDINpagina hoog in de SERP ( = Search Engine Result Page ) zetten.
.



6 - ZORG VOOR AANBEVELINGEN

Ben je tevreden over een (ex) collega? Staan ze in LINKEDIN ? Geef aanbevelingen. Goeie kans dat je een aanbevelingen retour krijgt. Eerst geven dan ontvangen, is het motto. Ga niet lopen bedelen om een aanbeveling. Als ze er zelf niet mee komen dan is t toch niet gemeend. Gevolg is dan wel dat je meer aanbevelingen GEEFT dan dat ik er ONTVANG. Voorzichtig en beschaafd er om verzoeken kan natuurlijk nooit kwaad ;-)

7 - VERMELD JE INTERESSES

Vind verbanden: geef aan waar je geïnteresseerd bent en in welke groepen en netwerken je nog meer zit. Als mensen hiermee gaan zoeken naar contacten vinden ze jou ook. Zo zie je bij mij staan < dierenwelzijn - natuur - milieu - hond - kat - paard - dierenmishandeling - dierenverwaarlozing - dierenleed - dierenpolitie - dierenbescherming >.

8 - ZICHTBARE CONTACTLIJST

Mijn contactlijst is gewoon zichtbaar voor iedereen. Als je iemand in deze lijst vindt waarmee je graag in verbinding wilt komen, dan probeer ik je te helpen. Het op niet zichtbaar zetten van de contactlijst komt over of je iets te verbergen hebt. Bovendien : als ik jou wel gebruik laat maken van mijn contacten en jij mij niet van de jouwe dan geeft dat een scheve relatie.

9 > PERSOONLIJKE UITNODIGING

 Maak NOOIT - maar dan ook NOOIT - gebruik van de standaard uitnodiging. Daarvan ontvangt men er geen 13 in een dozijn maar 14. Maak het persoonlijk en maak er iets leuks van. Begin met waarvan je die persoon kent - effe geheugen opfrissen -, waarom hij op < ACCEPT > moet drukken - om dat je een gezamenlijke interesse hebt en zo samen elkaars netwerk kan uitbreiden - en eindig met je naam, je organisatie en/of Linkedin groep. En als iemand je uitnodiging accepteert, stuur dan een bedankje " voor de positieve reactie ", kost 20 seconden, levert een hoop goodwill op.

10 - OPBOUWEN NETWERK

Importeer je Outlook adressenboek in LinkedIn. Automatisch wordt aangegeven WIE er al een LINKEDIN account heeft. Nodig één voor één die mailcontacten uit met een zo persoonlijk mogelijke boodschap. NOOIT een BATCH uitnodiging versturen, is zeer onpersoonlijk en heeft een lagere scoringskans.

11 - NOOIT EEN >>>  I DONT KNOW YOU <<< STUREN !

Als je een uitnodiging krijgt en je wil die niet accepteren maar afwijzen gebruik dan de < archief > functie  en NOOIT de < I DONT KNOW YOU > knop. Want wie VIJF I DONT KNOWs  heeft moet van de Linkedin organisatie op het strafbankje zitten tot hij zijn excuses heeft aangeboden en met hand op het hart heeft gezworen zich niet meer schuldig te maken aan het uitnodigen van onbekenden.


Linkedin Dierenwelzijn & Dierenbescherming   ·   Linkedin DierenPolitie   ·   Linkedin Animal Welfare Europe   ·   Linkedin World Animal Protection NL   ·   Linkedin Animal Activists International   ·   Linkedin Petitions & Causes   ·   Linkedin Animal Rights World Wide   ·   Linkedin Say NO to animal cruelty !   ·   Linkedin Burgerinitiatieven & Petities   ·   LDN ICT Informatie Communicatie & Techniek   ·   Linkedin Sea Shepherd International   ·   Linkedin AAP   ·   Linkedin Jane Goodall Instituut NL   ·   Linkedin Eyes on Animals   ·   Linkedin CAS International   ·   Linkedin IFAW NL   ·   Linkedin SPOTS bescherming bedreigde katachtigen   ·   Linkedin Paard   ·   Linkedin Vrienden van de Olifant   ·   Linkedin Dierenwelzijnsweb   ·   Linkedin DierenLot   ·   Linkedin Sea Shepherd NL   ·   Linkedin Compassion in World Farming NL   ·   Linkedin ProefdierVrij   ·   Linkedin Sophia-Vereeniging   ·   Linkedin DierenAmbulance   ·   Linkedin Bont voor Dieren   ·   Linkedin Lenie 't Hart Zeehondenfonds   ·   Linkedin Vegetariersbond   ·   Linkedin Vee Industrie   ·   Linkedin SAFP Stray Animal Foundation Platform   ·   Linkedin AMCF Animal Medical Care Foundation   ·   Linkedin ISAT - International Stray Animal Team   ·   Linkedin DOG International   ·   Linkedin Hond   ·   Linkedin CAT International   ·   Linkedin Kat   ·   Linkedin Nederland Zwerfkatarm 2025   ·   Linkedin PiepVandaag.nl   ·   Linked NFDO Nederlandse Federatie Dierenopvang Organisaties   ·   Linkedin Faunabescherming   ·   Linkedin Wilde Dieren de Tent Uit   ·   Linkedin Stichting Melief   ·   Linkedin Dutch Cell Dogs   ·   Linkedin Inbeslaggenomen Honden   ·   Linkedin Vissenbescherming   ·   Linkedin Waarborgfonds Quidem Carus   ·   Linkedin Dier, Natuur & Milieu   ·   LDN Moderator   ·   LDN Bestuur
.